Kindle için Faydalı Bilgiler

DuoKan 2012 / DuoKan Lite Kurulumu

with 62 comments

DuoKan 2012 ( eski ismiyle Duokan Lite ), Duokanı geliştiren Çin’deki DuoKan(多看) şirketinin yeni işletim sistemidir.

Duokan Lite Kindle 3, Kindle 4 ve Kndle Touch’a kurulabiliyor. Ama Touch için olan versiyonu İngilizce kullanmak için burada anlatıldığı şekilde değişiklik gerekiyor şimdilik.

Kindle 3:

İlk kez kuruluyorsa:

Zip içindeki DK_System klasörü ve Kindle’ın yazılımına uygun update klasörünün içindeki dosyalar documents dosyasının yanına kopyalanır ve Kindle’in güncelleme özelliği (menu>settings>menu>”update your Kindle” )kullanılarak kurulumu sağlanır. Kindle 3.2 ve sonrasına kurulumun başarılı olması için Kindle’da değişiklik olmaması gerekebiliyor. Eğer kurulum başarısız olursa Kindle içindeki verilerini yedekleyip menu>settings>menu>”Reset to Factory Defaults”  ile fabrika ayarlarına döndürüp tekrar deneyebilirsiniz. Bundan sonraki güncellemeler Kindle’in sisteminden tamamen bağımsız olduğundan buna bir kez ihtiyaç duyacaksınız. (Duokan Lite kurulumundan sonra fabrika ayarlarına döndürmeler DLite’ı da kaldırır. O yüzden tekrar  kurulası gerekir)

Kindle 4 ve Kindle Touch için kurulum:

  1. DK_System, diagnostic_logs  klasörlerini ve ENABLE_DIAGS, data.tar.gz dosyalarını documents klasörünün yanına kopyalayın
  2.  menu>settings>menu>restart ile Kindle’ı yeniden başlatın
  3.  Açılan Diags ekranında D) Exit, Reboot or Disable Diags > D) Disable Diagnostics > Q) To continue ile kurulumu tamamlayın
  

Güncelleme:

Daha önceden kurulmuş bir Duokan Lite daha üst sürüme güncellemek için:

Wifi bağlantısını yaptığınızda eğer bir güncelleme varsa güncelleme yüklenmesi için uyarı ekranı çıkar. Eğer çıkmazsa alt+sym(System Settings)> check update ile otomatik güncellemeyi başlatabilirsiniz.

Alternatif yol: Dosyayı bilgisayara indirin. Kindle’ı normal sistemde açın ve bilgisayara bağlayın. Kindle içindeki DK_System klasörü ile aynı yere zip içindeki DK_System klasörünü  kopyalayın.(Tüm klasöleri birleştirme ve dosyaları değiştirme sorularını onaylayın) Dosyaları kopyaladıktan sonra Kindle’ı (menu>settings>menu>restart) ile tekrar başlatın ve açılış ekranı çıktığı zaman  Q’u seçerek Duokan Lite’ı açın. Güncellemeden sonraki ilk açlışta yeni versiyonu yükleyeceğinden açılması biraz daha uzun sürecektir.

Kurulum dosyalarını bu linkten  indirebilirsiniz.

Written by thomass

29 Ekim 2011 03:15

Duokan Lite, Kindle Keyboard kategorisinde yayınlandı

62 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Duokan konusunda hep bir tereddüt yaşıyorum acaba bu bir fw hack mi?
    Yani ölümcül bir hata olasılığı var mı? Yoksa güvenli bir şekilde kurup kaldırabilir miyiz?

    Musti

    03 Kasım 2011 at 15:49

    • Kindle’in bunu kurmaya çalışırken bozulmasıyla alakalı bir yorum okumadım. Kaldırırken bozulması ise eski bir sürümde olmuş olsa da şu an için çok ciddi bir olasılık değil. Kindle’in kendi sistemine dokunmadan paralel bir sistem olarak kuruluyor. Yani kindle’in sistemine yapılan güncellemelerden, değişikliklerden etkilenmiyor. (bilgisayarda xp’nin yanına windows7 kurmak gibi bir şey) Tabi ki sonuçta sistem üzerinde değişiklik yapılmış oluyor çok az da olsa riski göze almayı gerektiriyor.
      Özellikle pdf okuma için Kindle’ın orjinal sisteminden daha iyi bir seçenek. Şahsen kullanıyorum. Tavsiye ederim.

      thomass

      03 Kasım 2011 at 16:12

  2. kindle touch a kurulabiliyor mu?

    celal caner

    05 Kasım 2011 at 12:12

    • Şu an için yalnızca Kindle3 (Kinde Keyboard) versiyonlarına kurulabiliyor.

      thomass

      05 Kasım 2011 at 20:22

  3. kindle 3 keybord’umda 3.3 versiyon kurulu.. dediklerinizi yaptım dosyaları seçtim kindle’a documents’in yanına attım. sonra kindle’dan menu+settin+menu yaptım update seçilmez durumda.. ne yapabilirim? neyi yanlış yapıyorum?

    moreno

    25 Kasım 2011 at 17:06

    • Eğer Dk_System klasörüyle beraber [For 3.2.1 and after] dosyasının içindeki üç dosyayı da (kendisini değil) attığınız halde olmuyorsa yazıda da bahsetiğim gibi menu>settings>menu> Reset to factory default demeniz gerekebilir. Bu Kindle’daki dosyaları sileceğinden önceden dosyalarınızın tamamını bir bilgisayara yedekleyin.(Duokan Lite ve Duokan’ı yükleyebilmek için Jailbreak hack’inin yüklü OLMAMASI gerekiyor)

      thomass

      25 Kasım 2011 at 17:43

      • ben after’lı olanı klasör olarak attım.. orda karışıklı oldu sanırım.. teşekkürler çok iyisiniz🙂

        moreno

        25 Kasım 2011 at 21:07

  4. alet çince oldu yardım lütfen😦

    moreno

    25 Kasım 2011 at 21:21

    • Duokan Lite’ın dilini ingilizce yapmak için alt ve sym tuşlarına basın. Ayarlar sayfası açılacak. En altta bulunan English yazısını seçince dili İngilizceye dönecektir.Bu arada Duokan Kindle işletim steminde bir değişiklik yapmaz sadece kendi Çince oldu. Orjinal sisteme geçmek için alt+sym tuşlarına basın ve üstten ikinci seçeneği (switch to Kindle) seçin. Kindle’ın orjinal sistemine geçecektir.

      thomass

      25 Kasım 2011 at 22:56

  5. şarjı daha hızlı tüketiyor dostum..

    moreno1990

    27 Kasım 2011 at 15:56

    • Haklı olablirsiniz. Duokan şu an geliştirme aşamasında. Bu tarz sorunları düzelteceklerdir.

      thomass

      11 Aralık 2011 at 01:42

  6. duokan da pdf den başka birşey okunmuyor mu mobi felan?

    moreno1990

    29 Kasım 2011 at 21:15

    • şu an ePub ve txt de okuyor. Yakında mobi formatı da ekleyecekler. (Bu arada kusura bakmayın bu sayfadaki iki yorumunuz spam filtresine takılmış yeni farkettim)

      thomass

      11 Aralık 2011 at 01:44

  7. Merhaba.Ben ilk olarak Duokan Lite 2011 yükledim çok beğendim sonra onu kaldırdım ve kindle ı fabrika ayarlarına geri döndürdüm. Duokan 2012 yükledim ama epub dosyalarında sorun veriyor.Ben duokan lite 2011 e dönmek istiyorum ama artık olmuyor.Kindle ı fabrika ayarlarına geri döndürdüm sonra aynı şekilde Dukan lite 2011 kurmaya çalışıyorum,kuruluyor fakat çalışmıyor.Ne yapabilirim?

    Sertaç

    14 Ocak 2012 at 12:40

    • Öncelikle sisteminizde Duokan’ın herhangi bir versiyonu yüklüyse başka bir tanesini yüklemek için yapmanız gereken işlem öncekini kaldırmak yerine kurmak istediğinizin sadece DK_System dosyasını (update dosyalarını değil) eskisinin üzerine kopyalayıp Kindle’ı yeniden başlatmak(menu>settings>menu>restart) olmalıdır. Eskisini kaldırmanıza gerek yoktu yani.

      Size ilk önerebileceğim işlem: Kurabildiğiniz herhangi bir Duokanı(Mesela DuoKan2012) update dosyası ile kurun. ve Duokan Lite’ın DK_System dosyasını kullanarak DK_Lite’a geçiş yapın.(bir önceki paragraftaki yöntemle)

      Bir hatırlatma: Bu hafta ciddi düzenlemeler yaptılar DuoKan 2012 üzerinde. deneyin olmazsa eskisine dönersiniz.

      thomass

      14 Ocak 2012 at 15:02

      • DuoKan 2012 son sürümü denedim.Gayet güzel çalışıyor.Herkese tavsiye ederim.

        Sertaç

        20 Ocak 2012 at 09:17

  8. Acaba alternatif bir linkte paylaşma şansınız var mı ? Kendi sayfasında bir türlü inmiyor

    abuzer

    28 Ocak 2012 at 23:38

  9. Kindle 3 01.03.2012 tarihli versiyonu indirme hızındaki sorun nedeniyle alternatif bir siteye yükledim.

    http://uploaded.to/file/f180s38p

    abuzer

    03 Mart 2012 at 22:11

    • teşekkürler. Bunu mobileread’e de ekliyorum izninizle😉

      thomass

      03 Mart 2012 at 22:13

      • Estağfurullah. Sizin bu kadar emeğiniz yanında bir katkımız olsun.

        abuzer

        03 Mart 2012 at 22:23

  10. http://turbobit.net/lz8tjpplzpd7.html

    Kindle 4 dokunmatik olmayan

    abuzer

    03 Mart 2012 at 22:22

    • internet hızım yavaş olduğundan bu şekilde alternatif link sağlamam çok mümkün olmuyordu. Bu yazıya ve mobileread’e ekledim linkleri. tekrar teşekkürler.

      thomass

      03 Mart 2012 at 22:28

  11. rica ederim. bu arada stardict sözlükler için bir linki de ekliyorum.

    http://abloz.com/huzheng/stardict-dic/babylon/

    abuzer

    03 Mart 2012 at 22:39

  12. Bildiğiniz inflection list özelliğine sahip İngilizce- Türkçe stardict sözlük var mı acaba ? Bir de duokandaki gelişmeler hakkında bilginiz var mı ? İngilizce dışındaki dillere de tam destek gelecek mi. Örneğin Rusça- İngilizce veya Rusça Türke sözlük desteği benim için çok önemli. Yeni sürümlerde eskisine göre iyi ama hala sözcüklerin yüzde doksanın bulamıyor. Her dilde tam destek olsa dil öğrenmek eşi benzeri olmayan bir kaynak.

    abuzer

    04 Mart 2012 at 13:03

    • Duokan’daki sıkıntı İngilizce’de bulunanlar dışındaki karakerleri kelime ayırıcı olarak görüyor olması. Bu sorunu bildirmiştik. Kendi önem sıralarına göre bir zaman çözeceklerdir (inşaallah )

      thomass

      04 Mart 2012 at 13:30

  13. abuzer

    09 Mart 2012 at 23:10

  14. Eskiden Duokan’da otomatik sayfa sayısını algılıyordu, şimdi iki-üç sayfa değiştirdikten sonra bir sayfa değiştiriyor. Bu sorun herkeste mi var ?

    abuzer

    10 Mart 2012 at 11:28

  15. Duokan’ın son versiyonunda bazı kitapları açmaya çalışırken cihaz kilitleniyor. Mobi sözlük açmaya çalıştığımda cihazı açamadım epey süre. Bence açma kapama düğmesine bir iki defa basılı tutmayı deneyerek bu sorunu aştım.

    abuzer

    16 Mart 2012 at 11:14

  16. abuzer

    16 Mart 2012 at 23:30

  17. abuzer

    17 Mart 2012 at 00:14

    • Teşekkürler linkler için. mobilereade ve bu sayfaya ekledim

      thomass

      17 Mart 2012 at 00:47

  18. yeni versiyon harika. kitapları açarken kilitlenmiyor cihaz artık.sözlükte bazı iyileştirmeler gelmiş. ingilizce dışındaki dillere de tam destek gelirse kusursuz bir işletim sistemi olur.

    abuzer

    25 Mart 2012 at 09:31

  19. Duokan versiyon R4 İndirme linkleri

    http://turbobit.net/8h6wpi95h6ll.html (Dokunmatik)

    abuzer

    11 Mayıs 2012 at 17:52

  20. Dokunmatik versiyonu var bende de. Fakat yükledikten sonra herşey çince çıktı, bir türlü ingilizceye ya da başka dil menülerine geçiş yapamadım. Aceba dil menüsüne geçiş sekmesini resimlerle göstererek (kindle touch için) ya da bir çözüm önerebilecek var mı ?

    özgür

    12 Mayıs 2012 at 16:56

    • temmuza kadar dil seçeneği aktif olmayacakmış Kindle Touch için.

      thomass

      13 Mayıs 2012 at 00:00

    • bu sayfada anlatıldığı şekliye Kindle Touch versiyonunda da Duokan’ı Türkçe kullanabilirsiniz.

      thomass

      28 Kasım 2012 at 22:44

  21. Bende kindle 3 keyboard versiyonu var. http://home.duokan.com/index.html#kindle bu adresten
    (k3)2012-11-23.18095.rtm versiyonunu indirdim. Kindle, 3.4’e güncellenmiş halde.
    Ben rar dosyası içinden çıkan DK_System, kindle3.2.1Í«¦¾-²-Â-³(for 3.2.1 and 3.3 version update) ve Ȣ˳º×ʬ¬¢-+Á¦+¦-¦ú¿-¬º×ʬbin+¦-¦ú® klasörlerini kindle içine gönderdim fakat update your Kindle seçeneği aktif değildi. Nerede hata yaptım acaba?

    Ali

    28 Kasım 2012 at 20:14

    • Öncelikle jailbreak yapın
      DK_System klasörünü ve kindle3.2.1Í«¦¾-²-Â-³(for 3.2.1 and 3.3 version update) klsörünün içindeki .install dosyalarını kopyalayıp update yapmayı deneyin.

      thomass

      28 Kasım 2012 at 22:57

  22. evet sonunda oldu. tavsiye edeceğiniz ince ayarlar varsa alabilirim.🙂
    teşekkürler.

    Ali

    29 Kasım 2012 at 11:33

  23. yaklaşık 8-9 gündür duokanla kullanıyordum kindleı bugün okurken ekran gitti zzz’li bir ekran çıktı şarj yüzde 10 du herhalde şarj bitmiştir dedim ve şarja taktım. şarj oldu içine bir kaç kitap attıktan sonra açmaya çalıştım ama açılmadı 15 saniye switchi tutup saldım ama ekrandaki zzz li görüntü gitti ve boş bir sayfa kaldı ne oldu acaba? kindle sürücüden dk systemi silsem uninstal edebilir miyim ya da ne yapmam gerekli?

    Ali

    07 Aralık 2012 at 20:29

    • Kindle’ı tekrar başlatmak için 30 saniye boyunca elinizi açma tuşundan çekmeyin. Kaldırmak için Duokan’ın iç menusünden Settings>uninstall duokan seçeneğini kullanabilirsiniz.

      thomass

      09 Aralık 2012 at 21:40

  24. bugün config.ini’yi açıp DefaultSystem=3 satırını ekledim restart atıp normal kindlela başlatmak için ama duokan açıldı normal halde. beta olduğu için mi oluyor acaba bunlar? böyle kullanmaya devam etmeli miyim sizce? aslında sevdim ama bana risk alıp yaşamak bahşedilmemiş sanırım.🙂

    bir kaç sorum daha var şarj azaldığında bir uyarı vermesi gerekmez mi?
    ve kitaplarda aldığım notlar myclippings içinde gözükmüyor nerede acaba?
    duokanı offline uninstall etmek için dosyaları silmek yeterli mi? uzun oldu ama kısa cevaplarada eyvallah-ım.

    Ali

    08 Aralık 2012 at 11:12

    • documents dosyasının yanında Yeni bir txt dosyası oluşturup DUOKAN_NO (.txt gibi bir uzantı ismi olmayacak) olarak isimlendirirseniz başlatıren Duokanı açmaz veya bu eklediğiniz satırı en başa eklemeyi ya da eklerken notepad++ kullanmayı deneyin. (linux satır sonları windows’dan farklı )

      thomass

      09 Aralık 2012 at 21:48

  25. evet bu işe yaradı. duokanı çok sevmiştim özellikle son 3.4 güncellemesinden sonra fontlar benim için berbat bir hal aldı kindle’da. fakat duokan çok fazla stabil değil donuyor sık sık. sizin kullandığınız versiyon hangisi stail mi merak ediyorum.

    Ali

    12 Aralık 2012 at 12:22

    • Bende Kindle’ın Touch versiyonu var. İngilizce desteği olmadığı için yakın zamana kadar kurmamıştım. Şimdi ise en son sürüm yüklü ama çok kullandığımı söyleyemem. kindlepdfviewer’a Touch desteği eklendiğinde Duokan kullanmak için bir neden kalmayacak.

      thomass

      13 Aralık 2012 at 07:15

  26. Arada donsada duokan kullanmaya devam ediyorum.
    Çözemediğim bir kaç sorun var yardım isteyeceğim.

    Duokanda wifiyi açınca sol üstte mail-zarf iconu görünüyor amazon xxxx.kindle.com uzantılı hesabımın adıyla fakat bir türlü o maile erişemiyorum zarf işaretide gitmiyor. Send to kindle eklentisi ile hem kindle hemde duoan adresime birer kopya gönderiyorum websitelerinden ama duoana ulaşması aksıyor ya da ulaşmıyor. Standart kindle os açınca geliyor gönderiler.

    2. olarak aldığım notlar .dkx adlı dosyalarda depolanıyor her kitap için ayrı ayrı bunlar notepad++ ile açılıyor ama kodlar falanda görünüyor. Daha düzgün bir görüntüleyici var mı?

    3.sü Büyük Türkçe sözlük bulamadım ben sizde var mıdır?

    Ali

    21 Şubat 2013 at 11:53

  27. merhaba, ekran görüntünüzde hayrat gördüğüm için soruyorum, kusura bakmayın. kuranı kerimi kindle da nasıl okuyorsunuz, ben mobi formatında bulamadım. doukan kullanmıyorum. doukan sorunu çözüyor mu

    ahmet

    16 Şubat 2016 at 14:25


Sorularınız için lütfen Kindle Türkiye Facebook grubunu kullanın...

