Kindle için Faydalı Bilgiler

Kindle 4 NT (dokunmatik olmayan) için jailbreak ve hackler

with 27 comments

Bu yazıda Kindle 4NT’ye jailbreak ve hacklerin nasıl yükleneceği anlatılmaktadır

Hack ve jailbreak hakkında bilgi için bu sayfaya bakın.

Jailbreak

Jailbreak için bu sayfaya bakın.

Eğer tersi belirtilmemişse aşağıdaki hackleri yüklemek için jailbreak işlemini tamamlamanız gerekmektedir.

Screensaver Hack

1-  jailbreak gerektirmeyen yöntem:

  1. bu mesajdaki data.tar.gz dosyasını Kindle’a kopyalayın
  2. bu linkteki zipin içindeki RUNME.sh dosyasını Kindle’a kopyalayın
  3. Kindle’ı menu> settings>menu> restart ile tekrar başlatın
  4. tekrar başladığında oluşan screensaver klasörünün içine (mesela burada linkleri verilen) ekran koruyucularınızı koyabilirsiniz.

2- Eski Yöntem

  1. Öncelikle yukarıdaki metodla jailbreak’i yükleyin
  2. Bu linkten zip dosyasını indirin ve bilgisayarda bir yere açın
  3. zipin içindeki “update_ss_0.26.N_k4w_install.bin” ve “data.tar.gz” dosyalarını Kindle’a kopyalayın.
  4. Settings>Update ile Kindle’ın güncelleme özelliğini kulanarak hack’i yükleyin
  5. Sonra Settings>Options>Restart ile Kindle’ı yeniden başlatın

U007  hata mesajı ile birlikte “Update Failed” mesajı görmeniz normaldir,  Kindle tekrar başladığında bilgisayara bağlayın ve “linkss” klasörünün oluşup oluşmadığını kontrol edin. Eğer varsa ekrankoruyucularınızı bu klasörün içindeki “screensaver” klasörünün içine ekrankoruyucularınızı yükleyebilirsiniz. Kindle’ı tekrar restart ile başlattığınızda bu yeni yüklenen resimleri ekran koruyucu olarak kullanmaya başlayacaktır. Eğer  “linkss”  klasörünü göremiyorsanız 3. adımdan itibaren bu yöntemi tekrar deneyin. Bu hack şu ana kadar tam düzenlenemediğinden yüklenmesi başarısız olabilir.

Font Hack

Kindle’da kendi fontlarınızı okumanızı sağlar. ( Bu yöntemin çalıştığından emin değilim)

  1. jailbreak işlemini yapın
  2. Bu linkten indireceğiniz zip içindeki update_fonts_4.9.N_k4w_install  ve data.tar.gz dosyalarını Kindle’a kopyalayın
  3. Bilgisayardan ayırıp Home> Menu> Settings> Menu> Update Your Kindle ile yükleme işlemini yapın
  4. Home> Menu> Settings> Menu> Restart ile Kindle’ı yeniden başlatın
  5. Kendi fontlarınızın  (Mono_ *, Sans_ *, Serif_ *)formatndaki dört dosyasını   linkfonts / fonts  klasörüne yerleştirin.
  6. Home> Menu> Settings> Menu> Restart ile Kindle’ı yeniden başlatın

CoolReader 3:

fb2, txt, html, rtf, chm, epub ve mobi formatlarını açabilen bir uygulama olan CoolReader’in  Kindle4NT ortamına uyarlanmış halidir.

Kurulumu(K4 için):
– Bu linkteki zip dosyasını indirin
– zipi açarak  içindeki cr3runner_2.5_k4w_install.bin dosyasını ve  cr3 ve qtKindle klasörlerini kindle’a yükleyin
– Menu>Settings>Menu>”Update Your Kindle” ile hacki yükleyin.

kaynak: mobileraed/wiki(ingilizce)

Written by thomass

28 Ocak 2012 15:36

Genel Yazilar kategorisinde yayınlandı

Tagged with

27 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. meraba paylaşımlarınız için teşekkürler. sayenizde reklamlardan kurtuldum ve kendi ekran koruyuclarımı cihaza ekledim. size bir konuda danışmak istedim. CoolReader 3 yüklersem bana ne gibi avantajları veya dezavantajları olur. yüklemeden önce size sormak istedim. CoolReader 3 yüklediğimde istediğim dosyalarımı bu programla açıyorum yoksa tüm dosyalarmı bu programla açılıyor. desteğinde pdf yok. Bu programı yüklediğim taktirde pdf dosyalarını açamayacakmıyım. Şimdiden çok teşşekür ediyorum.

    hsn

    10 Şubat 2012 at 09:58

    • CoolReader Kindle’ın orjinal sistemi içinde bir uygulama olarak çalışıyor.

      thomass

      10 Şubat 2012 at 16:00

  2. coolreaderı kurdum fakat programı açıtığımda belli bir süre sonra kindle kendine reset atıyor. çözümü varmı acaba yoksa benmi yanlış bir şey yaptım

    cengiz

    10 Şubat 2012 at 21:07

    • Kindle’ınızda ne kadar kitap yüklü ve CoolReader’ı farklı bir kitapta ( veya farklı bir tür kitapta) denediniz mi?

      thomass

      10 Şubat 2012 at 21:30

      • 5-6 kitap yüklü. farklı bir kitapta denemedim . fontu küçültmeye çalışırken reset atıyor.

        cengiz

        10 Şubat 2012 at 22:16

        • biri daha belirtmiş bazı durumlarda Kindle’ın kendini tekrar başlattığını. Bir çözüm bulursam buraya yazayım. Geçici bir çözüm font ayarını program dosyalarından yapmak olabilir. \cr3\data klasörünün içinde cr3.ini dosyası varsa onu bilgisayarla düzenleyebilirsiniz. Değiştirmeyi düşündüğündünüz dosyaların yedeğini almayı unutmayın.

          thomass

          10 Şubat 2012 at 23:18

          • coolreader ile ilgili bir gelişme varmı ?

            cengiz

            26 Mart 2012 at 09:24

            • henüz bir güncelleme yapmadılar ama bu tekrar başlatma problemi için şöyle bir çözüm önerisi var:
              *cr3 klasöründeki goqt.sh dosyasını (tercihen) notepad++ ile açın
              *içerikteki ./”$1″ -qws ifadesini ./”$1″ -qws & olarak değiştirin.
              işe yarayabilir.

              thomass

              26 Mart 2012 at 10:04

              • kindle 4 kullanıcısıyım. coolreader ile ilgili bir gelişme varmı acaba?

                ezgi

                30 Mayıs 2012 at 10:51

                • bu uygulama henüz güncellenmedi

                  thomass

                  01 Haziran 2012 at 13:22

                • CoolReader güncellendi. K4 için grafiklerde iyileştirme de içeriyor güncelleme

                  thomass

                  30 Eylül 2012 at 18:36

                • cool readerin güncel versiyonunu nerden indirebilirim. yukardaki link güncellenmiş sürümmü?

                  cakir

                  08 Ekim 2012 at 16:17

                • şimdi bakarken gördüm 4.1 versiyon çıkmış. bendeki versiyon 4.0.1 ikisi arasında ne gibi fark var. kurmak için jailbrake karldırma işlemimi yapmam lazım. jailbrake kaldırmadan kindle direk fabrika ayarlarına getirsem sıkıntı olurmu ilginiz için teşekkürler.

                  cakir

                  08 Ekim 2012 at 16:31

                • jailbreak’i kaldırmak çok önemli değil. ekran koruyucu hack’ini kulanıyorsanız onu uninstall dosyasını kullanarak kaldırın.

                  GÜncel Coolreader’in bulunduğu link: http://x.co/odsj

                  thomass

                  08 Ekim 2012 at 21:06

  3. Coolreader ile idefixten indirdiğim kitapları (drm) direkt olarak atıp okuyabilir miyim?

    tolgun

    07 Mayıs 2012 at 19:43

    • DRM’sini kaldırmanız gerekiyor. DRMsini kaldırdıktan sonra mobiye çevirmesi de çok zor değil aslında.

      thomass

      07 Mayıs 2012 at 22:30

  4. Selam. Öncelikle çalışmalarınız için teşekkkür etmek isterim. Çok faydalı oldu…. Amazon kindle 4 nt kullanıyorum. (dokunmatik olmayan)Ben epub okumak için coolreader’i kurmak istedim. Bunun için önce sizin anltattığınız gibi jailbreak yaptım. Kindle’da çıkan “you are jailbroken” kitabından başarılı olduğunu anladım. Sonra (anlattığını şekilde) coolreader kurulum talimatlarınızı uyguladı; dediğiniz dosyaları kopyaladım ve sonra update ettim. Ancak hala kindle’a attığım epub’lar gözükmüyor. Nedendir?

    ek bilgiler: 1)bu işlemlerden önce jailbreak gerektirmediği için screensaver kurdum.
    2) kitaplarımın arasında “CR3 Runner” diye bir şey var ve açınca “The permissions to open this item have an invalid date. Please contact to developer”” diyor.

    İlginiz için şimdiden teşekkürler.

    utku

    09 Eylül 2012 at 21:35

    • Cihazı internete bağlayın bir süre. SOnrasında bu yeni beliren ögeyi tekrar kullanmayı deneyin. Cihaz saatini internetten güncellediğinden (reset atmışsanız) zaman ayarları internete bağlı olmadığı zman diliminde bozulmuş. bu düzeldikten sonra CR3Runner düzgün çalışmaya başlayacaktır. epubları yalnızca bu ögeyi kuandığınızda açılan uygulama içinden kullanabileceksiniz.

      thomass

      10 Eylül 2012 at 18:40

      • MErhaba.

        1)Siz mesaj yazmadan önce cihazı fabrika ayarlarına döndürüp baştan jailbreak yaptım ve coolbreak’ı kurdum. Çalıştı. Wifi açıktı ve bağlantı kurmuştum öncesinde…

        2) coolreader kurum ancak bu sefer de cihaz sık sık reset atmaya başladı. Bereket, yukarıdakı açıklanan düzenlemeyi yaptım ve bu sorun da halloldu. (çözüm önerisi çalışıyor yani)

        3) Bir itirafta bulunayım; tüm bunlar epub okuyabilmek içindi. Calibre ile epub>mobi yapmak yerine Coolreader kurmak istedim ki nizami bir kitap düzeni (paragraf, sayfa no, dipnot vs.) olsun. Ama beklentimi karşılamadı. Güzel ayarlar var içinde ama sayfa düzeni bakımından epub’ı mobiye çevirip okumaktan farksızdı.Dolayısıyla Coolreader’ı sırf bunun için kurdum ama gerek yokmuş. (belki bilmediğim bir ayarı olabilir, ama bildiğim bu.)

        4) Yukarıda anlatılan ekran koruyucu hacki bende çalışmadı. mobilreadwiki’de gezerken gördüm ki, 4NT lerde çalışmıyor diye bir uyarı düşülmüş. Blog yöneticim, gerekiyorsa yukarıdaki anlatımı ona göre düzenlersiniz.

        5) Siteyi türkçe anlatımların işimizi kolaylaştırması yönüyle çok sevdim. Emek verilmiş, yorumlarla ilgilenilmiş. Teşekkür ederim. Sorunumu buradan yararlanarak çözdükten sonra bırakıp gitmeyi doğru bulmadım ve yukarıdaki açıklamaları eklemek istedim. Ziyaretçi arkadaşlardan da aynı duyarlılığı tüm platformlarda göstermelirini bekliyorum.

        utku

        11 Eylül 2012 at 17:00

        • edit: şöyle bir sayfada kitap okumak istiyordum: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/45/Kindle-DX-Graphite.jpg/429px-Kindle-DX-Graphite.jpg (sayfa düzeni olarak)

          utku

          11 Eylül 2012 at 17:38

          • Geri bildirim için teşekkürler.

            Görüntüdeki memnun olmadığınız yer tam olarak neresi? fontların kitapta tanımlı font olmaması mı? Bence K4NT olmadığı için deneyemiyorum.

            Ekrankoruyucu hackinin 4.1.0 sonrası çalışmadığını biliyorum. Burayı düzeltmeyi unutmuşum. Dag Ekranından yapılabilir zannedersem. Siz herhangibir yöntemle ekran koruyucu hacki yapabildiiniz mi?

            Bu arada dökümanlarınızı mobiye sorunsuz bir şekilde dönüştürebileceğiniz bir kaç yol var. bununla ilgili bir yazı düşünyorum ama henüz fırsat olmadı.

            thomass

            11 Eylül 2012 at 18:20

            • Merhaba.

              -Görüntüde memnun olmadığım başlıca unsurlar paragrafların (satır başlarının) olmaması, dipnotların paragrafmış gibi arada bulunması, sayfa numaralarının paragraf aralarında bulunması vs… Yazıların gelişigüzel yayılması hem okumayı zorlaştırıyor hem de nahoş bir görüntü oluşturuyor. İdefix’ten alınan orijinal epub’larda bu düzen sağlanmış. Tıpkı kitabın basılı halini okuyor gibisiniz.

              -Font olayına da girilebilir aslında ama çok da önemli değil. Önceliğim sayfa düzeni.

              -Ekran koruyucu için farklı yöntemler anlatılmış ama ben denemedim. Siz anlattınız diye denemiştim.

              -Aslını isterseniz, hangi formatta olursa olsun dosyanın orijinal halini (düzenini) bozacaksa, sayfalar birbirine girecek, paragraflar yapışacak dipnotlar yazıya karışacaksa buna hiç gerek yok. Sorunsuz dönüşüm demişsiniz, çok iyi olur.

              İdefix’in e kitapları epub formatında satılıyor. Sırf bu e kitapları düzgün okuyabilmek için Nook almak isterdim. Amazon aldığıma pişman eden tek ama en önemli husus.

              İyi günler.

              utku

              11 Eylül 2012 at 22:08

  5. Merhaba öncelikle bu siteyi kurduğunuz için her e reader kullanıcı gibi teşekkür etmek istedim.

    Benim sorum şu;
    Kindle 4 NT kullanıyorum ama şu reklam işini jailbreak olmadan bir türlü kaldıramadım. İnternette var usb.net şekilnde o işide gözüm pek yemedi açıkçası. Yukardaki metodu da uyguladım ama neyi yanlış yapıyorum bir türlü anlamadım. Teşekkür ederim.

    TNR

    03 Temmuz 2014 at 23:21

    • facebook grubumuzda bu konuda bir paylaşım var: bu linkten ulaşabilirsiniz.

      thomass

      04 Temmuz 2014 at 09:16

      • Teşekkür ederim reklamları kaldırdım ama screensaver olayını halledemeyeceklerini söylediler Thomass bey. Reklamların gitmesi çok iyi oldu gerçekten ama şu ekranı da halletseydim çok iyi olurdu.

        TNR

        04 Temmuz 2014 at 23:03

        • ekran koruyucusu olarak kendi eklediğiniz resimleri kullanmak istiyorsanız bu jailbreak ile mümkün. grupta sorarsanız yardımcı olmaya çalışırım.

          thomass

          08 Temmuz 2014 at 08:41

          • Teşekkür ederim hocam. Ben jailbreak olmadan ekran koruyucusunu değiştirmek istiyordum. Buradaki paylaşımların birinde var ama ben yapamadım onu. Galiba eski usul ile olan.

            TNR

            08 Temmuz 2014 at 21:48


Sorularınız için lütfen Kindle Türkiye Facebook grubunu kullanın...

